bartender above ordinary

1

Tulevien mestarien viikon teema on enemmän tai vähemmän ollut brändääminen kaikessa moninaisuudessaan. Asioita on pyöritelty esim. jo olemassa olevien brändien (tuotteiden) kautta, mutta yhä vahvemmin esiin on noussut henkilöstön ja oman tekemisen merkitys, oli sitten kysymys brändin luomisesta tai markkinoinnista ja olemassa olevan vaalimisesta. Voiko baarimestari olla brändi – kuinka erottua ja personoitua? Kuinka lunastaa lupaukset ja luvattu laatu? Kuinka muuttua elämykselliseksi brändiksi – voiko ihminen, tyyppi tiskin takana, edes brändätä itseään? Tekemistä ja sanahelinää jolla ei ole mitään merkitystä – tyhjänpäiväistä tähtien tavoittelua taivaalta, jonka lopputulemana on se kuuluisa kokemus ja ajan myötä negatiiviseksi käsitteeksi muuttunut henkilö?

2

Lokka again – ”Joen suusta päivää…

3

Mitä enemmän näihin tuotteisiin tutustut, niitä opiskelet, sitä enemmän niitä ymmärrät – hyvin yksinkertaista

Miksi muuten viski on niin kovin usein kirosana, muidenkin kuin valvovien tahojen mielestä, joka saa aikaan epämääräisiä kylmänväreitä, jotka perustuvat omakohtaiseen kokemukseen – ettei vaan ensikosketus tuoteryhmään tapahtunut väärän ”myynnin ammattilaisen” tiskillä. Väärä tuote väärään aikaan – liikaa liian varhain, enkä puhu nyt tuplista.

4 5Oy Minä Ab

On todellisuuteen – arkeen – pohjautuvaa yrittäjyyttä. Mitä asiakas näkee, kuulee ja kokee, mitä kollega näkee, kuulee ja kokee. Millainen on sinun maine alan osaajana? Millainen on sinun imago – aito asia vai jotain jolla todellisuutta peitellään, jotain jota joku saattaa jopa inhota? Ja sitten se kaikki katosi, mutta eihän sitä koskaan edes ollut olemassa.

6

Lappilaisuus?

Tiskin takana on turha yrittää olla jotain muuta kuin mitä olet, ainakaan täällä. Lappi – mitä on? Seuraavassa lainauksia Lapin Brand Guidesta (Lapland Above Ordinary): ”Lappi on henkisesti, maantieteellisesti ja teoissaan tavanomaisen yläpuolella. Luonnossa ja luonnosta, avoin ja arktinen, outoa taikaa, aitoa hulluutta…” Eipä paljon vaaditakaan olla ”Bartender Above Ordinary” – vai? Miksi ei onnistuisi? Kuinka olla revontulet tiskin takana – ”paikallista meininkiä kansainvälisesti” 😉

7

XII Levi GP 2015 Drinkkikisan reseptien jättöpäivä lähestyy – kaikkea emme ikävä kyllä voi kertoa ja näyttää 😉

Jatkuu huomenna – lukkarissa kauan kadoksissa olleen yhteistyökumppanin uusi tuleminen.

 

Kuvat © Ari Manninen

Vastaa