mediassa kaikki on seksikästä, joskus liiankin

mediassa kaikki on seksikästä, joskus liiankin

Altia Akatemian valmentajana työskentelevä baarimikko Mikael Karttunen on tarjoillut drinkkejä useasti Nobel-juhlien jatkobileissä Tukholmassa.

HS 2. heinäkuuta 2014, ”Nobel-tason baarimestari” 

Oma henkilökohtainen agendani aina siitä lähtien, kun tajusin haluavani täysipäi(väi)seksi baarimestariksi, on ollut kehittää ammatin arvostusta tasolle, jolla jokainen baarimestari voi seurasta riippumatta kantaa ammattinimikettään selkä suorana ja pää pystyssä.

Tätä salaista unelmaa (olemme toki jo päässeet pitkälle, mutta…) yritän toteuttaa edelleenkin samalla, kun pyrin esittämään asiantuntijaa Pohjois-Euroopan suurimmassa alkoholitalossa. En ole pyrkinyt tekemisiin median kanssa siksi, että olisin kuvitellut olevani esikuva tai innoittaja vaan siksi, että rakastan tätä alaa ja kaikkea tähän liittyvää niin, että olen valmis käytännössä mihin tahansa positiivisten mielikuvien luomiseksi suurelle yleisölle.

Olemme Altia Akatemiassa päässeet pitkällisen työn (n. 7 v.) myötä pisteeseen, jossa meihin otetaan ajoittain yhteyttä valtamedioiden taholta kun halutaan tehdä kauteen sopivaa juttua hyvistä juomista ja tarinoista juomien takana. Vuosien työn jälkeen olemme päässeet vasta alkuun. Kuten Manninen jo aiemmin totesi, me tai kukaan muukaan tässä maassa ei ole vielä siinä pisteessä, missä medianäkyvyys vaikuttaisi positiivisesti urasuunnitelmiaan punoviin nuoriin. Mistä se johtuu? No minäpä kerron.

Juuri kun olemme onnistuneet luomaan kontaktit ja osoittamaan muutamien lehtijuttujen ja nettiklippien kautta osaamisemme arvon muutamalle tärkeimmälle medialle, iskee isoveli. Alkoholiasioita valvovien tahojen mielestä olemme menneet liian pitkälle, kun jossain iltapäivälehtien netti-tv:n pätkässä vilahtaa muutaman kerran tunnistettavasti eräs yrityksemme valmistama, legendaarinen alkoholituote. Jos sieltä tullaan linjoja pitkin meidän kraiveleihin kiinni, niin voitte olla varmoja, että sama tapahtuu myös erään iltapäivälehden toimituksessa. Ja arvatkaa, koska saamme seuraavan yhteydenoton. Vuoden päästä? Että se siitä juomapuolen esikuvaksi nousemisesta kotimaisen median avustuksella.

Tässä muuan nettiklippi, joka ei tietääkseni liity tapaukseen, mutta antaa esimerkin, mistä on kyse: http://www.istv.fi/ruokala/vid-1398129473340.html

Cheers!

-Mikael

Vastaa