miksi aina?

miksi aina?

IMG_1013 (1280x849)

Miksi kaikki pitää aina tehdä täytenä mittana ja saada mahdollisimman paljon rahaa kerralla? Kuinka nostaa tehokkaasti ja tehdä todellista tulosta? Mitä jos keikalla ei odotakaan täydellinen työpiste, jolta löytyy tutut ja turvalliset asiat? Osaatko luoda juomatuotteen johon kaikki pystyvät ja sitoutuvat? Pietikäisen Mikko ja Norex Selected Brands – Morooo! Näin se jälleen alkoi. Leppoisasti ilman turhia löysiä…

IMG_1019 (1280x853)

IMG_1036 (1280x783)

Se alkaa tämän baarimesuporukan matka olla valmis. Näytöt ja näyttöjä on annettu, tutkinnon osia kasattu ja pikku hiljaa alkaa kokotutkinto olla kasassa. Nopsaan se vuosi jälleen meni, eikö? Ei nyyhkitä vielä. Niiskutetaan torstaina, kun porukka kokoontuu viimeisen kerran yhteen tämän tutkinnon tiimoilta.

IMG_1071 (1280x878)

Sitä joko tietää ja osaa tai ei tiedä ja ei osaa – niin yksinkertaista se on.

IMG_1082 (853x1280)

Jotenkin näin se vuosi sitten alkoi…

IMG_1086 (1280x868)

Osaatko ohjata asiakkaita uusiin juttuihin, ehkä jopa elämyksellisiin sellaisiin. Tuliko tilaus jälleen ”pommina” – olitko valmistautunut!? Osaatko soveltaa, haluatko?

IMG_1093 (853x1280)

IMG_1098 (882x1280)

Tiedätkö mitä baarimestarius todella on – seuraavat 20 vuottako tätä? Onko tämä minun juttu vai löysinkö sen toisen (oikean) polun? Onko tulevaisuus sittenkin jotain muuta?

IMG_1110 (862x1280)

IMG_1111 (853x1280)

Paikallisia erikoisuuksia tarinan kera 😉

IMG_1116 (853x1280)

IMG_1121 (875x1280)

Tarinat myyvät…

Miksi asiat ja osaaminen – vaikkapa ammatillinen koulutus – kutistuvat koko ajan? Riittääkö, että koulutetaan vain ja ainoastaan sitä ja siihen mikä on juuri nyt se juttu? Riittääkö ihan oikeasti, tulevaisuudessakin? Uskaltaisiko sitä haastaa kapeakatseisen markkinatalouden!!?

IMG_1123 (1280x772)

Kuka keksi konjakin laatuluokitukset? Hmmmmm, oliko se Kajjja Kooooo. Jep – sisäpiiriläppä 😉

IMG_1127 (853x1280)

Puhutaan asiakkaista, mutta julkisesti somessa? Miksi? Annetaanko taas taviksille (lue asiakkaille) kyytiä olan takaa kun ei muuta keksitä – ja sitten kaverit vielä ryydittää voimasanojen kera suohon polkemalla. Mikä on asiakkaan vastuu, on ihan hyvä kysymys, mutta ei asiakkaan tarvitse olla mukava tai hyvällä tuulella saadakseen hyvää palvelua. Ei huono asiakaspalvelu ole asiakkaan syytä – ja mitä ne hyvä palvelu, laatu, elämyksellisyys ym. olivatkaan? Kyllä asiakas saa vaatia, ihmetellä, antaa palautetta ja tarvittaessa äänestää. Nahkasihan on norminahkaa kovempi ja osaat suodattaa – toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tapahtunut mikä tapahtunut ja mennyt jo, eikö? Ammattilaisena tiedät mitä teet ja kaikkien kanssa ei vaan voi onnistua, mutta turha niistä on numeroa tehdä. Jos jokaista ”epäonnistunutta kohtaamista” jäisi murehtimaan, niin työura yössä olisi aika lyhyt – ainakin minulla olisi ollut!

IMG_1133 (853x1280)

ISO Kiitos Mikko ja Norex 🙂 – aina mukavan erilaisesti täyttä asiaa ja ajattelemisen aihetta, vaikka ryhmän ämpäri taitaakin jo olla täynnä. Ei haittaa vaikka pikkasen läikkyy yli. Näin – se on nyt sitten jatkossa vain ja ainoastaan tyypeistä itsestä kiinni kuinka pitkälle oman ammattilaisuuden haluaa viedä ja kuinka vastata huutoon ja haasteeseen. Positiivinen fiilis on läsnä ja palikat olemassa. Jatkuu vielä hetkisen huomenna (tänään) ja torstaina tovin…

IMG_1147 (1280x853)

One for the Memory book…

Kuvat © Ari Manninen