”nauraen kuljen kuin…”
”Jooo – lähdetään ehdottomasti, Amerikkaan, me lähdetään kaikki.” Noin voisi pikkaisen ilkeästikin kärjistää joka syksyisen aloituksen, kun potentiaalisten kansainvälisille työssäoppimisjaksoille (työssäoppimisjakso ulkomailla) lähtevien opiskelijoiden kartoitus oppilaitoksessa alkaa. Alkuinnostuksen jälkeen into lähteä suurten vesien taakse hiipuu asteittain ja loppujen lopuksi reissuun lähtee vain kourallinen tosissaan liikkeellä olevia sitoutuneita opiskelijoita. Ehkä hyvä …