Kespro Messut 2012 Rovaniemi

Mitä näkyi Kespro messujen anniskelupuolella? Vanhojen tuttujen, kuten kuvassa olevien Laitilan tyttöjen, lisäksi vastaan tuli muutama todella mielenkiintoinen uusi tuote, ja ehkä kaikkien aikojen jäätävin myyntipöytä jonka esillepano oli suorastaan mykistävä. Seuraavassa lyhyt ”raportti” kuvien kera.

Marjat ja hedelmät on edelleen Pop – ja miksi eivät olisi. Vasemmalla on Servaalin Bacchus Frambozenbier 5til-%: ”Aidoilla vadelmilla maustettu perinteinen belgialainen hedelmäolut, jossa miellyttävä hiivakannan mukanaan tuoma hapan sävy” (ei pöllömpi tuote vaikka en tämäntyylisten oluiden ystävä olekaan) ja oikealla Fondbergiltä löytyvän Dooley`s tuoteperheen uusi trooppinen tulokas.

Hunajaista Jack Danielsiä? Kyseessä on Jack Daniel`s Tennessee Honey Liqueur (35til-% ja 130g sokeria litralla) joka on tervetullut lisä baarin valikoimiin; esim. helpottamaan kylmien juomien makeuttamista hunajaan liittyen, puhumattakaan alkavasta kuumajuomakaudesta. Tuo Jack Daniel`s etiketissä saattaa kyllä pikkaisen hämätä, sillä jos odotat löytäväsi selkeän Jackin maun, niin tulet kyllä pikkaisen pettymään – johtuen tuotteen runsaasta sokeripitoisuudesta (toimii varmasti suhteella 3cl Tennessee Honeyta ja 1cl Jack Danielsia).

…Olisiko nyt vihdoinkin hunajan, muodossa sun toisessa, lopullisen läpimurron aika?

Ilme kertoo kaiken – meidän liikeidean näköinen ja makuinen tuote

Annetaan tuotteille kasvot markkinointiin liittyen, vaan harva naama pääsee etikettiin asti. Itse kuulun siihen ikäluokkaan, että etiketin kaveri on tuttu 😉 mutta varmasti monelle outo sankari.

Aidosta mehusta valmistetut säilöntäaineettomat Laitilan mehulimonaadit – mansikka kolahti ihan kympillä

Niitä kuuluisia myyntiargumentteja

Uusi tulokas yrtti-, maha- ja maustekatkeroiden ryhmään – hollantilainen Schipper Bitter

Enemmän kuin mielenkiintoisia tuotteita Arcus Finlandin tuotesalkusta. Hienoa kun laadukkaiden / maailmalta tuttujen tuotteiden saatavuus paranee = tuo mukavasti lisäarvoa ja haastetta omaan tekemiseen.

Tässä se on. Yksinkertaisuudessaan mykistävä esitys jota alussa mainostin – jos tämä ei myy, niin mikä sitten! Kuvan otto hetkellä messujen anniskelupuoli oli vielä auki toista tuntia. Itse en olisi kyllä jättänyt noita mukeja.

…Takaovikin oli jäänyt sepposen selälleen 😉

Kivat messut. Mukavan leppoisa meininki, tuttuja naamoja joita ei toviin ole tullut tavattua sekä mielenkiintoisia uusia tuotteita. Ja olihan siellä myös polykarbonaattilaseja, mutta ei niistä sen enempää – 90-luvun karmean muovimukivillityksen kokeneena. Muovi nyt ei vaan kuulu meikäläisen mielestä ravintolaan tarjoiluastian ominaisuudessa, vaikka kuinka näyttäisi hetken aikaa hyvältä, ei edes terassille.

Vastaa